تاثیر بسته بندی روی مصرف کنندگان

نقش بسته بندی در توسعه بازار
ژانویه 18, 2020
مزایا و معایب بسته بندی وکیوم فرمینگ
ژانویه 24, 2020
تاثیر بسته بندی بر مصرف کننده

بسته بندی بخش مهمی از فرایند بازاریابی برای هر تجارتی است که می تواند باعث ایجاد هویت بصری محصول و فروش آن شود. بسته بندی محصول در حالی که هویت بصری و نام تجاری را نیز منکعس می کند می تواند با القای حس کیفیت نقطه عطف فروش برای بسیاری از مصرف کنندگان باشد.

در فروش محصول، طراحی بسته بندی بسیار مهم است و می تواند توجه مصرف کننده را به خود جلب کند و باعث شود محصول در کنار رقیبان خود بی نظیر به نظر برسد.

رفتار مصرف کننده

بر اساس نوشته های سایت consumerreports.org ، رنگ و طرح بسته بندی می تواند تاثیر قابل توجهی در رفتار های خریدار داشته باشد. رنگ ها اغلب در بسته بندی برای جلب توجه استفاده می شود، اما از رنگها باید در اهداف بازاریابی نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، بسته بندی خوراکی های کودکانه دارای رنگ های روشن زیادی است که چشم آن ها را به خود جلب می کند. و محصولات بزرگسال باید رنگ ها و تصاویر بزرگسال داشته باشد. بنابراین استفاده از رنگ ها و الگوهای مناسب در طراحی بسته بندی می تواند تاثیر بسازیی در رفتار مصرف کنندگان نسبت به محصول داشته باشد.

بسته بندی برند (هوین بصری بسته بندی)

مشتریان هویت بصری برند را با نحوه بسته بندی محصول آن مرتبط می دانند. محصولات جدید تکنولوژی اغلب در بسته بندی های براق و محصر به فرد قرار می گیرند تا نوآوری تولید کننده را القا کنند. طرح بسته بندی باید به گونه ای باشد که محصول را در میان محصولات رقبا متمایز نشان دهد تا مشتری بلافاصله محصول معروف شما رو در فروشگاه شناسایی کند

الگوهای رنگی

محصولات در دسته بندی های مشابه اغلب رنگ و طرح بسته بندی مشابه دارند. مشکی، نقره ای و طلایی اغلب برای محصولات لوکس استفاده می شود. رنگ سفید یک رنگ محبوب برای تمیز جلوه دادن محصولات است. برپ اساس گزارش وبسایت فورس دیزاین، برندها برای لبه دار جلوه دادن بسته بندی، اغلب رنگهای روشن را با رنگ مشکی طراحی می کنند که این نیز به معنای ظاهری نسبتا پر انرژی و پختگی است.

بسته بندی ایمن

بسته بندی با ایمن نگه داشتن محصول می تواند بر تجربه مصرف کننده تاثیر بگذارد. بسته بندی محکم و ایمن می تواند از آسیب دیدن محصول در هنگام حمل و نقل جلوگیری کند، این امر نه تنها از هزینه های اضافی جلوگیری می کند بلکه باعث افزایش درک مشتری از کیفیت محصول می شود.

به این نوشته امتیاز دهید!
[تعداد: 3 میانگین: 4.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *