مزایا و معایب بسته بندی وکیوم فرمینگ

تاثیر بسته بندی بر مصرف کننده
تاثیر بسته بندی روی مصرف کنندگان
ژانویه 23, 2020
خدمات تزریق پلاستیک
نوامبر 10, 2022

فرایند وکیوم فرمینگ مدتی است که جا افتاده و انجام می شود. درک این فرایند بسیار آسان است، این کار شامل گرم کردم ورق های پلاستیکی تا دمای مشخص و شکل دهی به آنها توسط قالب های آلومینیومی می باشد.

این فرایند به طور گسترده ای توسط صنایع تولیدی و بسته بندی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، تا قطعات و ظروف وکیومی با اشکال و اندازه های مختلف را برای نگهداری و حمل و نقل محصولات تولید کنند.

شرکت های بسته بندی وکیومی نیز از این فرایند برای تولید شکل های متفاوت و اندازه های مختلف بسته بندی که مشتریان آن ها برای بسته بندی محصول خود سفارش داده اند، استفاده می کنند.

زمانی که در مورد بسته بندی محصول خود با فرایند وکیوم فرمینگ فکر می کنید. چندین عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بگذارید چند مورد از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم :

مزایای وکیوم فرمینگ

  • وکیوم فرمینگ تنها فرایند قابل استفاده ای است که امکان ایجاد بسته های بزرگ از ورق های پلاستیکی را فراهم می آورد.
  • شرکت های بسته بندی وکیوم فرمینگ معمولا ماشین آلات مورد استفاده برای انجام این فرایند را بسیار مقون بصرفه می دانند. در حقیقت، ماشین آلات وکیوم فرمینگ تقریبا ۳۰ درصد ارزان تر از ماشین آلات قالب ریزی و ترزیق پلاستیک می باشند.
  • وکیوم فرمینگ امکان سفارشی سازی آسان بسته های محصول را فراهم می آورد. در واقع وکیوم فرمینگ فرایندی انعطاف پذیر و تطبیق پذیر است، این یک مزیت بسیار مهم می باشد.
  • وکیوم فرمینگ فرایندی دقیق و سریع است که قدرت تولید بالا را دارا می باشد، به همین دلیل به نظر ما هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

معایب وکیوم فرمینگ

  • فرایند وکیوم فرمینگ نیاز به استفاده از ورق های پلاستیکی با اندازه بزرگ دارد که باید بارها و بارها وارد دستگاه شوند.
  • در این فرایند محصول اصلی از قطعه وکیوم شده برش داده می شود و ممکن ضایعات پلاستیکی زیادی باقی بماند.
  • اگر شما دوستدار محیط زیست هستید ممکن است فرایند وکیوم فرمینگ گزینه مناسبی برای شما نباشد زیرا پلاستیک ماندگاری بالایی دارد و به طبیعت آسیب میرساند.
به این نوشته امتیاز دهید!
[تعداد: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *