نیوپک
وبسایت صنایع بسته بندی نیوپک راه اندازی شد.
سپتامبر 3, 2019
تاثیر بسته بندی بر مصرف کننده
تاثیر بسته بندی روی مصرف کنندگان
ژانویه 23, 2020

بسته بندی بلیستر

بر اساس انتشارات شرکت “برند خصوصی من”، مطالعات نشان می دهد که بسته بندی محصولات می تواند رضایت مشتری را چندین برابر افزایش دهد، دید مشتری را باز کند و در نهایت باعث جلب رضایت و خرید آن گردد. در حقیقت بسته بندی نقش مهمی در فرایند برندیگ محصول دارد و باعث جذب مشتری و فراهم کردن محصول مورد نظر مشتری برای خرید است.

در این مقاله سعی مکنیم به بسته بندی وکیوم فرمینگ نیز بپردازیم با ما همراه باشید.

عملکرد

کاربرد و عملکرد واقعی بسته بندی محصول محافظت از محصول در برابر عوامل خارجی هنگام حمل و نقل از محل تولید به فروشگاهی است که در آن به فروش میرسد.

برند سازی (برندینگ)

بسته بندی محصول همچنین نقش مهمی در روند برند سازی محصول دارد. وبسایت InvestorWords ، نام تجاری را به عنوان نماد، عبارت یا نوعی علامت مشخص می نامد که یک محصول یا کسب و کار را در رقابت بین رقبا متمایز می کند. بنابراین برندسازی بخش اصلی در بازاریابی بسیاری از محصولات و شرکت هاست.

فواید

بسته بندی می تواند در فروش محصول نقش داشته باشد زیرا فضای لازم برای اشتراکگذازی اطلاعات در مورد محصول مانند اطلاعات غذایی، نحوه استفاده و … را ارائه می دهد. برای مثال روی برخی بسته بندی ها پیامی یا شعاری است که برای جذب مشتری و نگاه مشتری طراحی شده اند. در اصل بسته بندی می تواند با مشتری در تعامل باشد و در ذهنیت مشتری نسبت به محصول درون بسته بندی کمک کند.

بهتر است قبل از طراحی بسته بندی برای محصول تحقیقاتی در رابطه با طیف مصرف کنندگان محصول و بازار صورت بگیرد. به عنوان مثال ممکن است تصاویر، رنگ ها، برچسب ها و … روی بسته بندی در کشور های مختلف متفاوت باشد.

امکانات

بسته بندی همچنین می تواند اطلاعات مربوط به ویژگی های محصول را با خریداران به اشتراک بگذارد. چاپ اطلاعاتی مثل اندازه، تعداد، نحوه استفاده و … روی بسته بندی می تواند به مشتریان کمک کند تا در انتخاب محصول مورد نیاز خود درست تصمیم گیری کنند.

به عنوان مثال، اگر مشتری بخواهد پاستا بخرد باید اطلاعاتی مثل دستور پخت و … روی آن باشد تا مشتری بتواند با خیال راحت اقدام به خرید آن کند.

شناسایی

بسته بندی همچنین می تواند به مشتریان در شناسایی محصولات یا شرکتهایی که به آنها وفادار هستند نقش داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک رستوران محلی تصمیم بگیرد، سس های سالاد معروف خود را در فروشگاه های خرده فروشی بفروشد، و روی بسته بندی برچسب سالاد و نام رستوران خود را بزند، در هنگام خرید به مشتریان کمک می کند توسط بسته بندی سالاد های آن رستوران را شناسایی کنند.

در حال تکمیل

به این نوشته امتیاز دهید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *